Книга «Як здобувати друзів і впливати на людей» за 16 хвилин: короткий огляд

Дейл Карнегі «Як здобувати друзів і впливати на людей» короткий огляд книги | Почни з себе

Час читання: 16 хвилин

07 Лют, 2024


Питання «Як здобувати друзів» досить гостро стоїть в наш час, особливо, з появою соціальних мереж. Заводити офлайн знайомcтва стає все складніше, ми стаємо сором’язливішими та боїмось бути нав’язливими. Хоча нетворкінг є важливою частиною професійного зростання, ми часто ігноруємо цей аспект.

Сьогодні пропонуємо дізнатися, про що книга «Як здобувати друзів і впливати на людей». Яких принципів радить дотримуватись Дейл Карнегі, щоб мати гарні стосунки з друзями, колегами та в сім’ї?

Зміст статті

Частина 1. Основні методи в стосунках з людьми

1. Якщо хочете зібрати мед, не перевертайте вулик

Якщо ви напряму вказуєте комусь на помилки, це викликає негатив. Людина, яку критикують, керується емоціями і бачить пряму атаку на себе. Далі вона може вчинити двома способами:

  • Захиститися: виправдовувати своїї дії, шукати винних навколо себе.
  • Затамувати образу.

Перед тим, як критикувати або судити, поміркуйте, до яких наслідків це може призвести. Так, можливо ви випустите пар та вкажете людині на її недоліки. Проте, ситуацію це не змінить. Ви лише образите співрозмовника, що може змінити ставлення до вас назавжди.

Замість того, щоб критикувати чи засуджувати когось, спробуйте зрозуміти мотивацію його вчинків.

2. Велике мистецтво, як поводитися з людьми

Єдиний спосіб змусити когось щось зробити – подумайте, як дати людині те, чого вона хоче.

Основних мотива до дії 2:

  • Визнання іншими.
  • Відчуття важливості та власної значимості.

Ви, звісно, на основі авторитету, можете змусити працівника працювати більше під загрозою звільнення або дитину виконувати домашні завдання погрожуючи їй, що заберете планшет. Але такі радикальні методи будуть мати небажані наслідки.

Часто коли працівники виконують свою роботу старанно, ми мовчимо. Проте, як тільки щось йде не так, ми виливаємо шквал критики.

Як результат, люди відсторонюються від нас, вважаючи, що ми їх не цінуємо

Всім подобається отримувати компліменти і похвалу за виконану роботу. В прагенні отримати похвалу від інших, ми підкорюємо нові вершини, відкриваємо найращі компанії, купуємо дорогі автомобілі, здобуваємо найкращу освіту, пишемо романи і створюємо нові шедеври.

Не забувайте хвалити співробітників, коли вони майстерно з чимось впорались. Це дасть неймовірний заряд мотивації для майбутніх звершень!

Вміння визнавати переваги інших та хвалити їх, пробуджує ентузіазм, виявляє найкращі якості працівника. В той час, нічого не пригнічує людину так сильно, як критика зі сторони керівництва.

Будьте вдячними і визнавайте успіхи людей. Похваліть дітей за гарні оцінки, дружину за смачну вечерю, баристу за смачну каву, офіціанта за обслуговування.

В спілкуванні з іншими людьми завжди пам’ятайте, що всі прагнуть визнання!

Але є нюанс. Не плутайте вдячність з лестощами. Вдячність виражається щиро, а лестощі базуються на лицемірстві. Лестощі можуть принести більше шкоди, ніж користі, адже вони фальшиві. Концентруйтесь на позитивних рисах співрозмовника, давайте йому правдиву оцінку.

Той, хто зможе це зробити, завоює весь світ. Той, хто не зможе, приречений на самотнє життя

Ви можете любити полуницю. Але коли ви йдете на риболовлю, берете з собою ту наживку, яку полюбляє риба.

Збираючись на рибалку, ви думаєте про те, чого хоче риба.

Ця аналогія дуже гарно демонструє принцип розділу. Нам звісно ж хочеться отримувати бажане, але інших людей це не цікавить. Їх цікавить лише те, чого хочуть вони.

Впливати на людей можна тільки говорячи з ними про те, що чого хочуть вони і показувати, як їм отримати бажане.

Коли ваша дитина палить, не варто розповідати їй, як це засмучує вас. Замість цього зробіть акцент на тому, що втрачає ваша дитина, якщо палить: вона не зможе займатися футболом або не зможе виграти забіг, адже буде мати значно слабше дихання, ніж в суперників.

Секрет успіху заключається в тому, щоб прийняти точку зору іншої людини і подивитися на речі її очима. Перед тим як починати розмову, відмітьте для себе, чого хоче ваш співрозмовник і говоріть з ним про це.

Щоб знайти роботу, потрібно демонструвати не те, що потрібно вам, а показати роботодавцю, як ваш досвід може покращити компанію та які проблеми ви можете вирішити.

Щоб продати якийсь продукт чи послугу, потрібно подивитись на нього з точки зору покупця та показати, яким чином товар чи послуга зможуть закрити потреби людини.

Частина 2. 6 пособів сподобатись людям.

4. Поводьтеся так, і будете доброзичливо прийняті будь-де.

Всім нам подобаються люди, котрі захоплюються нами і проявляють щиру цікавість.

Набагато простіше завести друзів, проявляючи інтерес до них, ніж намагатися зацікавити їх розповідями про себе.

Цікавтесь життям інших людей, запитуйте про їх минулий досвід, говоріть про теперішні проблеми і плани на майбутнє.

Працівник одного з банків готовив доповідь, а необхідна інформація була лише у керуючого банком. Потрапити до керуючого було майже нереально. Від секретаря працівник дізнався, що у керуючого є син, який колекціонує марки. Працівник знайшов марки, які зацікавили б сина, і передав їх через секретаря. Після цього керуючий залюбки його прийняв. Більше того, керуючий викликав своїх підлеглих, і ті також зібрали необхідні факти і цифри.

Всім людям, незалежно від статусу (працівник банку, кервник, робочий заводу) імпонують ті, хто проявляє до них щирий інтерес. Цікавтесь їх думкою, запитуйте порад. Це дає людям можливість відчувати свою важливість.

5. Простий спосіб скласти гарне перше враження

Усміхнені люди складають гарне враження ще до початку бесіди. Це свідчить про те, що людина в гарному настрої і рада бачити співрозмовника.

Ефективність посмішки дуже висока, навіть якщо співрозмовник вас не бачить. Цей прийом використовують компанії, які працюють з людьми по телефону. Під час розмови, посмішка перевтілює голос і це відчуває ваш співрозмовник. Це покращує його налаштованість на спілкування.

Посміхайтеся частіше! Це не тільки запорука гарного настрою, а й гарний спосіб налагодити контакт з людьми

Якщо у вас немає настрою, спробуйте згадати щось веселе, наспівати мелодію, дійте так, наче ви вже щасливі. Наші дії і настрій щільно пов’язані один з одним.

Автор побачив дію цього правила в житті, коли побачив в метро декілька хлопчиків інвалідів, які були усміхненими і раділи життю, незважаючи на свою складну ситуацію. Це стало для Дейла Карнегі цінним уроком.

6. Якщо ви не зробите цього, вас чекають неприємності

Що виділяє людину серед інших і підкреслює її індивідуальність?
Її ІМ’Я.

Запам’ятавши і невимушено згадуючи ім’я людини, ви робите їй тонкий і дуже ефективний комплімент. Але спробуйте лише забути ім’я або назвати інше, ви одразу ж ризикуєте потрапити в дуже неприємне становище.

Часто ми знайомимось на автоматі і не запам’ятовуємо ім’я, коли людина представляється. Щоб краще запам’ятати ім’я людини, спробуйте повторити його декілька раз під час розмови. Якщо це доречно, дізнайтесь також про рід діяльності або сім’ю співрозмовника. Якщо при наступній зустрічі ви назвете людину по імені і запитаєте про щось з професійного чи особистого життя, про що вам раніше розповідали, ви зможете з легкістю завоювати прихильність людини.

Звертаючись по імені, людина навіть по-іншому буде сприймати інформацію, вона буде їй здаватися більш важливою.

Іменні стаканчики для кави – гарний приклад того, як кав’ярні намагаються завоювати нашу прихильність

Люди створюють геніальні картини, твори чи книги для того, щоб закарбувати своє ім’я. В їх честь називають університеті, вулиці і парки. Багато творчих людей прагнуть саме до цього.

Пам’ятайте, на будь-якій мові світу ім’я людини – самий солодкий і важливий звук.

Легкий спосіб стати хорошим співрозмовником

Для цього необхідно бути гарним слухачем. Чим більше людина розповідає про себе, а ви слухаєте, тим кращим співрозмовником ви будете.

Людям важливе їх власне життя. І звісно ж, особисті проблеми хвилюють їх більше, ніж проблеми мільйонів незнайомих людей.

Коли ви дозволяєте виговоритись співрозмовнику, він бачить вашу небайдужність. У кожного є досід і історії, якими він з радістю хотів би поділитись в старості.

Намагаючись бути гарним співрозмовником, будьте гарним слухачем.

Дуже важливо робити так речі:

  • Будьте зацікавленими.
  • Задавайте питання.
  • Проявляйте щирий інтерес.
  • Пам’ятайте про похвалу і визнання.
Під час розмови слухайте співрозмовника і проявляйте щирий інтерес до його слів: задавайте запитання, проживайте історію разом з ним

Якщо ж ви будете думати не про те, що говорить співрозмовник, а прокручувати ваші подальші коментарі або зауваження, перебивати на середині фрази, говорити про себе, то доб’єтесь зворотнього ефекту і славу зарозумілої зануди.

Одного разу у Дейла Карнегі була зустріч з професором ботаніки. Після зустрічі професор дуже схвально відгукувався про Дейла, що він обладає якостями, які налаштовують на продуктивну бесіду, і взагалі, напрочуд цікавий співрозмовник. Цікаво було те, що майже всю розмову Дейл мовчав і лише слухав, тому що практично не розбирався в ботаніці. Слухаючи, він проявляв цікавість, відмічаючи для себе цікаву інформацію.

Спеціалістам по залагодженню конфліктів відомо, що навіть критикуючі і надмірно дратівливі люди заспокоюються, якщо стикаються з терплячим і доброзичливим слухачем.

8. Як зацікавити людей

Виходячи з минулих розділів, думаю, вам уже зрозуміло, що людям цікавіше говорити про важливі для них теми. Спільні інтереси зближують.

Послідовників Теодора Рузвельта вражала його всесторонність. Він міг знайти спільні теми для розмови з будь-якою людиною, незважаючи на те, був це водій вантажівки чи дипломат. Його секрет полягав в тому, що напередодні зустрічі Теодор ретельно готувався, вивчав питання, які цікавили співрозмовника, намагався говорити про речі, які важливі для опонента.

Якщо бачите, що якась з тем цікава співрозмовнику – розвивайте її.

Читайте також: Роберт Чалдіні «Психологія впливу‎» за 10 хвилин: короткий огляд

9. Як одразу завоювати прихильність людей

Основне правило цього розділу досить банальне та знайоме нам з дитинства – поступайте з людьми так, як ви хотіли б, щоб вони поступали з вами.

Ми шукаємо схвалення від тих, з ким спілкуємось. Нам необхідно відчувати власну значимість в світі, якому знаходимось. Ми не хочемо слухати награні лестощі, ми прагнемо до щирої оцінки наших найкращих якостей. Ось чому так важливо слідувати цьому правилу і давати другим те, що ви хотіли б отримати від них.

І це потрібно робити вже зараз. Можна розпочати з невеликих знаків уваги, наприклад:

  • ”вибачте за турботу…”
  • “будь ласка”
  • “навзаєм”
  • “…якщо не заперечуєте”
  • “дякую вам”

Вони здатні покращити наш настрій. І, між іншим, є ознакою гарного виховання.

Пам’ятайте, що кожна людина, яку ми зустрічаємо, є кращою за нас та перевершує нас в тій чи іншій справі. І в цьому сенсі, ми маємо чому навчитися в цієї людини. Чиніть так, щоб інша людина відчувала себе значимою і робіть це щиро.

Частина 3. Як схилити людей до вашої точки зору

10. В суперечці неможливо перемогти

Є лише один спосіб виграти суперечку- уникнути її.

Результат суперечки завжди буде негативним. Ви або програєте або виграєте, затиснувши опонента арументами і доказами. Це буде порожня і безсенсовна перемога, тому що ви завдасте удару опоненту і сколихнете його почуття власної гідності.

Позбудьтеся думки, що ви повинні довести свою точку зору будь-якими зусиллями, і пам’ятайте, що в суперечці немає переможця

В 9 випадків з 10, з початком суперечки, опоненти будуть відстоювати свою точку зору ще з більшим ентузіазмом, ніж до суперечки.

Тепер задумайтесь, що для вас важливіше: формальна перемога чи прихильність людини?

Розумним рішенням буде намагатися уникнути конфлікта на самому початку його зародження.

Якщо ви все ж берету участь в суперечці, постарайтесь не погіршувати ситуацію. Зберігайте самоконтроль, слухайте опонента і слідкуйте за ходом його думок. Скоріше за все, ви зможете знайти в словах опонента аргументи, з якими ви погоджуєтесь, чим ослабите його оборонну позицію. А може різність думок відкриє для вас новий погляд на речі, до яких ви звикли.

Делікатно виходьте з ситуації. Якщо ви розумієте, що опонент правий, скажіть, що обдумаєте його ідеї. Якщо ви помилялись, будьте чесними і визнайте свою помилку.

11. Правильний шлях, як набути ворогів, і як цього уникнути.

Дати людині зрозуміти, що вона помиляється, можна не лише за допомогою слів, а й невербально, використовуючи, міміку, вираз обличчя і жести.

Якщо ви явно показуєте людині, що вона помиляється, це не змусить її погодитись з вами. Це наносить прямий удар інтелекту, здоровому глузду і почуттю власної гідності. А образивши почуття людини, якщо навіть сто раз ви будете праві, ви не зможете змінити її переконання.

Поведінка “Я розімніше вас і змушу вас змінити свою думку” – це виклик, який породжує супротив ще до початку розмови.

Якщо ви хочете щось комусь довести, ви маєте діяти дуже тонко і майстерно. Навіть якщо ви на 100% впевнені в своїй правоті, найкращим варінтом буде почати з таких слів: “Ну що ж, подивимось. Я звісно думав (думала) по-іншому, але я можу помилятись. Давайте звіримо факти”.

Ні одна людина не буде чинити супротив, коли почує слова “Я можу помилятись”.

Якщо з незадоволеним клієнтом розпочати розмову не з обміну докорами, а зі згоди, в стилі “Так, можливо, дійсно сталася помилка” і запропонувати йому все перевірити, то майже завжди він і сам буде йти на зустріч.

Визнавши за собою можливість помилки, ви ніколи не потрапите у скрутне становище. Це дозволить покласти край суперечці і спонукає вашого співрозмовника бути не менш об’єктивним, відвертим і не упередженим щодо вас та вашої точки зору.

Коли хтось хоче виразити свою думку або точку зору, ми намагаємось надати оцінку. Тобто озвучити, добре це чи погано, ми схвалюємо чи кажемо, що це безглуздо, наївно, по-дитячому чи ще якось.

І дуже рідко ми намагаємось зрозуміти, що ж означають слова співрозмовника та що він хотів цим сказати. Замість цього ми маємо прагнути до того, щоб зрозуміти співрозмовника, без зайвих оцінок.

Часто люди досить легко міняють свою точку зору, але доти, поки ви не вкажете їм на те, що вони неправі! Адже під удар потрабпляють не ідеї, а їх почуття власної гідності.

12. Якщо ви неправі, визнайте це

Якщо ви розумієте, що неправі, краще зіграти на випередження і признати свою провину, щоб не вислухувати критику і докори в свою адресу. Не чекайте, доки ваш співрозмовник зрозуміє вашу неправоту, беріть відповідальність на себе, признаючи свою хибність.

Краще розкритикувати себе самостійно, ніж вислуховувати обвинувачення інших.

Якщо ви припустилися помилки на роботі, буде краще одразу визнати її. Ймовірніше всього, ваш кервник буде дуже лояльним до вас і все завершиться досить легко.

13. Крапля меду

Якщо підійти до людини зі зжатими кулаками, згодом кулаки цієї людини також мимоволі зіжмуться.

Але якщо ви підійдете скажете “давайте сядемо і обговоримо ситуацію, можливо, в нас не так і багато розходжень в думках”. Реація буде більш позитивною.

Тому суть цього правила така, що потрібно бути ввічлими і дружелюбним з іншими, незважаючи на глибину напруги, яка виникла між вами.

Автор приводить приклад з арендодавцем і арендарем, коли арендодавець вирішив підняти вартість житла для арендаря. Арендар подякув арендодавцеві за його чудове ставлення і за чудове житло, в якому він з радістю прожив ще декілька років, але не може дозволити собі арендувати житло за новою вартість. Арендодавець був здивований, адже раніше реакція інших арендарів була досить грубою, вони починали ображати та знецінювати арендодавця та житло. Тому арендодавець прийняв рішення продовжити здавати арендареві житло ще деякий час за старою ціною, адже не хотів втрачати такого чудово арендаря.

14. Секрет Сократа

Починайте розмову з тих питань, відповіді на які можете отримати “так”. І ведіть розмову так, щоб у співрозмовника не було шансу сказати “ні”.

Як тільки людина говорить “ні”, далі вона прагне бути послідовною та буде продовжувати говорити “ні” на всі ваші пропозиції.

Секрет Сократа полягає в тому, щоб вибудувати діалог з питань, на які можна відповісти лише однозначним “так”. Таких питань має бути декілька, бажано від 5-ти. Далі, коли ви отримали декілька стверджувальних відповідей, можете озвучувати свою пропозицію, на яку, з великою ймовірність, співрозмовник також дасть відповідь “так”.

15. Запобіжний клапан, який запобігає невдоволенню

Більшість людей, які намагаються схилити когось до своєї точки зору, багато говорять самі, і тим самим припускаються помилки. Краще дати таку можливість іншим людям, вони краще знають свої проблеми і сферу діяльності. Задавайте питання, не перебивайте, навіть якщо ви не погоджуєтесь. Ви краще зрозумієте точку зору іншої людини і зможете уникнути суперечки.

Часто так буває і з дітьми. Ми їх не чуємо, а лише даємо вказівки, що і як їм робити. Якщо будете вести розмови на цікаві для дітей теми і вислуховувати їх, вони будуть ділитися з вами секретами, а стосунки будуть покращуватись.

Друзі почнуть розказувати про свої успіхи, замість того, щоб слухати про наші.

Один французський філософ сказав “Якщо ви шукаєте ворогів, то перевершуйте ваших друзів, однак якщо ви хочете мати друзів, то дозвольте друзям перевершити вас”.

16. Як прийти до співпраці.

Ідеї, які з’являються в нашій голові є набагато ціннішими ніж ті, що нав’язані нам із зовнішнього середовища.

Нікому не подобається коли йому нав’язують якийсь товар чи вказують, що робити. Нам набагато приємніше усвідомлювати, що ми робимо покупку або діємо за власним бажанням.

Людям подобається, коли враховують їх бажання і потреби. Тому в ідеалі, потрібно доносити свою думку так, щоб співрозмовник думав, що автор цієї думки – він.

17. Формула, яка зробить для вас дива

Інші люди, навіть будучи неправими, самі так ніколи не вважають. Замість осудження, дуже важливо дивитися на речі з точки зору інших людей.

Завжди є причина, чому людина думає і поступає саме так, а не інакше.

Щоб зрозуміти ті чи інші дії людей, важливо подивитись на ситуацію з їх точки зору.

Показавши співрозмовнику, що його точка зору для вас важлива, обговорення стане більш результативним.

18. Те, чого хоче кожен

Є одна фраза, якою можна одразу ж закінчити суперечку. Вона знищує недоброзичливість і спонукає людей до того, щоб слухати. Ця фраза наступна:

“Я зовсім не звинувачую вас за те, що ви думаєте і як думаєте. Якщо б я був/була на вашому місці, без сумнівів, я б думав/думала точно так само, як і ви”

19. Заклик, який знаходить відгук у кожному

У кожної людини є два мотива до дій:

  • Справжній
  • Той, який гарно звучить

Другий мотив має місце бути, адже робить так, щоб нас сприймали як благородних і безкорисних.

Якщо ви будете відноситись до співрозмовника чи керівника як до людини, щирої, чесної або шляхетної, це буде спонукати його бути саме таким по відношенню до вас.

Наприклад, якщо ви заздалегідь наголосите журналісту, який бере в вас інтерв’ю про те, що вам би не хотілося щоб він висвітлював ваше особисте життя, адже вважаєте його професіоналом своєї справи і що він не буде порушувати журналістську етику, саме так він буде намагатись чинити.

Якщо хтось не виконує свої зобов’язання, ви можете сказати, що були кращої думки про цю людину і не могли б подумати, що ця людина може вас підвести. Цілком можливо, що людина виправить цю думку чи ситуацію, і тоді ви зможете сказати, що були праві і що та ситуація була просто випадковою.

Ніхто не хоче втрачати своє обличчя в очах інших людей

20. Так діють в кіно. Так діють на телебаченні. То чому ж ви так не вчиняєте?

Недостатньо просто знайти ідею чи гарно зробити роботу, важливо подати її в яскравій, цікавій презентації.

Напростіший приклад – техніка. Зараз мало зробити якісний смарфон, набагато важливіше зуміти правильно його подати, презентувати публіці. Майже кожен з нас ці слова засоціював з технікою бренда Apple.

Стів Джобс і його яблучна імперія – справжній приклад того, як багато можна досягнути завдяки правильній подачі

Тож чому ця техніка так гарно продається і асоціюється з успіхом?

Якщо ви показуєте ідею публіці, то факти, цифри, аналітичні дані мають бути представлені інтерактивно, коротко і зрозуміло. Головне – демонстрація переваг і користі продукту для користувача.

Якщо ви презентуєте продукт, потрібно презентувати сам продукт і показати, чим він краще інших аналогічних.

Людям дуже важливе шоу. Подумайте, в якому форматі дівчина мріє, щоб її зробили пропозицію? Навряд чи сидячи на дивані перед телевізором. Скоріше за все, дівчина уявляє, що її коханий створить романтичну атмосферу, стане на одне коліну та освідчиться у коханні.

21. Якщо більш нічого не діє, спробуйте це.

Мотивація, навіть грошова, працює не завжди. Часто покращити роботу допомагає конкуренція і принцип змагання. Бажання бути кращими стимулює людей рухатись вперед.

Якщо людина сумнівається в своїх силах, ви можете обережно натякнути їй, що нічого страшного, якщо вона відмовиться. Тому що завдання складне і потребує особливих умінь і стресостійкості, що лише справжній професіонал зможе впоратись з ним.

Автор наводить приклад, коли на підприємстві керівник запитав у працівників, скільки виробів вони виготовили за день. Вони сказали, що 6 і керівник записав цю цифру на пілозі. Інша зміна побачила цю цифру, і подумали, що вони краще за їх колег і зможуть виготовити 9 виробів. Дух конкуренції зміг допомогти цеху, який був позаду, стати найкращим на виробництві.

Частина 4. Бути кервіником. Як змінювати людей, щоб не ображати їх і не викликати обурення.

22. З чого варто розпочати, якщо потрібно вказати на помилку.

Якщо потрібно зробити зауваження людині, краще розпочати з похвали сильних сторін або вдячності за старання. Після того, як людина почує про свої переваги, думка про помилки буде сприйматися значно легше.

Одна продавчиня ніяк не могла розібратися з новим касовим апаратом. В кінці одного з робочих днів керівниця підійшла до неї і промовила: “Я бачу, як ти гарно справляєшся в залі. Давай разом подивимося, які труднощі в тебе викликає касовий апарат”. Після цих слів продавчиня відчула впевненість в собі та довіру до керівниці і набагато швидше почала розуміти принцип роботи касового апарату.

Або наприклад, якщо вам запропонували текст промови, який вам не подобається, ви можете сказати, що це чудовий текст, але не для цього випадку. Зараз буде важливим сказати про наступні речі…

23. Як критикувати, не викликаючи при цьому ненависті до себе.

Пряма критика ображає людей і змушує захищатися. Важливо вказути на помилки опосередковано.

Якщо за похвалой далі йде слово “але…”, воно автоматично відміняє все те, що було сказно до цього.

Зрівняйте два приклади, як батько може звернутися до сина, коли в нього погані оцінки з геометрії.

“У тебе гарні оцінки в цьому семестрі, АЛЕ якщо б ти попрацював над геометрією краще, результат був би ще вищим.”

“У тебе гарні оцінки в цьому семестрі І якщо б ти попрацював над геометрією краще, результат був би ще вищим.”

У першому прикладі, слово “але” ставить під сумнів всю похвалу. Але слово “і” демонструє просто пораду без звинувачення і не викреслює важливість похвали, яка була сказана перед цим.

24. Спочатку говоріть про власні помилки.

Перед тим, як критикувати когось, розкажіть про власні помилки. Іншій людині буде легше прийняти критику, якщо вона буде розуміти, що ніхто не ідеальний.

Визначною рисою гарного керівника є його прагнення навчити, розказати про власний досвід, помилки, і пояснити, як менш досвідченому працівнику уникнути їх

Скажіть, що в такому ж віці або при таких же обставинах допускалися навіть гірших помилок, і запитайте в людини, чи не думає вона, що в цій ситуації було б краще вчинити якось інакше.

25. Ніхто не любить, коли йому наказують.

Коли вам потрібно щось отримати від інших людей, навіть від підлеглих, набагато продуктивніше задати питання, а не наказувати. Так людина відчує свою значимість і зрозуміє, що з нею рахуються. Наказовий тон відображає модель «‎‎я головний, а ти слухай, що говорять».

Якщо вас не влаштовує запропонований співрозмовником варіант, краще запитайте: «‎‎Думаєте, це спрацює?» або «‎‎Можливо, було б краще сформулювати це якось інакше?»

Правильними запитанням можна направити в потрібне русло і стимулювати креативність.

26. Давайте можливість людині врятувати своє обличчя

Допомагайте людям рятувати свою репутацію. Критика дитини перед друзями або працівника перед колегами зачіпає його самооцінку.

Якщо людина допустила помилку, не слід публічно говорити їй про це.

27. Як спонукати людей до досягнення успіху?

Вже давно доведено, що заохочення діє значно краще за покарання в досягненні будь-яких цілей.

Коли ви хвалите людей за найменші кроки чи досягнення, це спонукає їх вдосконалюватись і далі і йти в правильному напрямку.

Але краще буде хвалити людину за щось конкретне, а не узагальнено.

28. Дайте собаці гарне ім’я

Якщо ви гарно відгукуєтесь про людей і створюєте для них позитивну репутацію, вони також будуть прагнути відповідати вашій думці про них.

Одного разу вчителька сказала учню, який постійно бешкетував, що він має лідерські якості і здатен змінити атмосферу в класі на краще. Вона відмічала позитивні досягнення цього учня і постійно наголошувала на них. Як результат, учень намагався зробити все, щоб відповідати наданій йому репутації.

29. Прикладайте всіх зусиль до того, щоб здавалось так, що помилку легко виправити.

Якщо говорити комусь, що в нього нічого не вийде і що в нього немає здібностей, це знищить будь-який стимул і мотивацію продовжувати. Але якщо сказати співрозмовнику, що в нього є здібності і талант до справи, що потрібно трішки попрактикуватись і все вийде, то настрій буде зовсім іншим.

Новичку-танцюристу можна сказати, що в нього є відчуття ритму, і що він швидше за інших схоплює і запам’ятовує нові рухи. Це бути надихати його навчатися активніше.

30. Робіть все для того, щоб люди були раді зробити те, чого ви від них очікуєте

Ви можете сказати своєму підлеглому: “Завтра я чекаю клієнтів, тому мені потрібно, щоб сьогодні ти прибрав у сховищі”.

А можна сказати “Нам потрібно дещо зробити. Якщо зробити це зараз, не доведеться займатися цим завтра. Також сьогодні твоя колега може допомогти. Я буду показувати клієнтам наше сховище, проте там жахливий безлад. Якщо б ти допоміг прибрати, це справило б гарне враження на них, ти б зробив свій внесок в імідж компанії. Якщо потрібно буде залишитись після робочого дня, можеш розразовувати на відгул пізніше”.

Можливо, ваш підлеглий і не буде в великому захваті від другого варіанту, але однозначно, поставиться до нього з більшою відповідальністю.

Читайте також: Ефективний нетворкінг: топ-5 книг про спілкування з людьми

Висновок

Ось такі поради від Дейла Карнегі викладено на сторінках книги «‎Як завойовувати друзів і впливати на людей». Сподіваємось, ці поради стануть вам в нагоді, щоб заводити нові знайомства і підкорювати кар’єрні вершини. Зберігайте статтю собі, щоб не загубити та надсилайте друзям. І пам’ятайте, що все починається з нас самих!

Поділитися:

FacebookTwitterTelegramWhatsAppViberEmailPinterestLinkedIn